Grymt Metalköp!

I förrgår så var jag iväg till Bengans i Sthlm och köpte mig 6 st plattor med olika metalband.
GIck runt där med 700 spänn i plånboken och hade beslutsångest som vanligt när det gäller köp av nya skivor. Men det första jag fick se när jag gick bland hårdrockssamlingen var en box med 4 skivor från olika Death Metal-band som Entombed, Napalm Death, Morbid Angel och Deicide för 199 spänn. Billigt tänkte jag men valde att inte riktigt ta den, så
Jag gick runt och kollade mest på alla bokstäver från O och framåt så jag stannade några gånger vid Slayer och drog upp skivorna South Of Heaven och Reign In Blood. Jag tänkte att jag som Thrash Metal-fan måste ha Reign In Blood eftersom den är klassad som den bästa Thrash-skivan.
Så då tog jag den skivan och gick och kollade på andra sidan om man skulle hitta något härligt, visst fan gjorde man det. Man hittar Manowar och bläddrar fram skivan Kings Of Metal och inte ens tänker, utan bara tar den och tog jag mig senare en tankeställare... Fan jag måste ha boxen med de fyra Death Metal-banden också, tog den med och sen gick till kassan för att köpa dom. Allt gick på 367 kr om inte jag har fel, ett riktigt kap.

Ni som inte köper skivor tycker jag ska börja göra det nu. Det är mycket grymmare att skryta om man har köpt 500 skivor än att skryta om att man har 15000 låtar nedladdade. Om ni inte redan har tänkt på det så kan ni alltid ladda ner några låtar eller ett album från internet och lyssna igenom det, sedan dra iväg till en skivaffär och leta upp den och köpa skivan.
En riktig hårdrockare ska stolt kunna se på sin skivsamling och strunta fullständigt i om folk går och säger att man är dum för att man köper istället för att enbart ladda ner, dom kan dra åt helvete för dom vet inte vad äkta fans är!
Hårdrockare är den mest lojala skara fans som finns och det ska vi fortsätta vara också! Så köp skivor!
Jag fick höra en gång av en kille att man är ingen riktig hårdrockare om man inte har minst 250 skivor. Jag vet inte riktigt om det stämmer riktigt. Men ska man rätta sig efter det så tror jag att jag ligger back med ca 200 plattor. Självklart så tickar mina antalet skivor sakta men säkert uppåt.
Julafton är visserligen över nu men jag vill ändå säga Citat "Heavy Metal Christmas and a Heavy New Year"
Nattens låt: Metallica - Master Of Puppets
/Robin

Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt rätt!! skivor är grejen!

2008-12-26 @ 19:03:01
Postat av: Anton

den där killen som sa så till dig tycker jag har väldigt fel. En sk "riktig hårdrockare" väljer själv hur han vill uttrycka sig. Man följer inte någon form av "trend" ..man lyssnar på dom band man själv tycker är bra och om man har pengar över så är det klart man kan köpa en skiva! men om man är som mig som är pank och lägger pengarna jag har på jack daniels och annat skit så föredrar jag att ladda ner musik. vi ses snart ditt lilla K**huvud. pusshej whiplash

2008-12-29 @ 00:15:52
URL: http://metalbloggen.blogg.se/
Postat av: Linda

När kommer det nya inlägg då?

2009-01-13 @ 08:21:15
URL: http://lindac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0